فواید سلامت مصرف یک سیب در روز

0 0

دسته بندی: گوناگون بازدید: 6251 تاریخ: ۱۳۹۷/۱۲/۱۳

احتمالا این ضرب المثل را شنیده اید که مصرف یک سیب در روز شما را از پزشک بی نیاز می کند، و زمانی که این موضوع را از نظر علمی بررسی کنید ممکن است در واقع درست باشد.

فواید سلامت مصرف یک سیب در روز

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "دیلی میل"، سیب تنها ماده غذایی نیست که برای دنبال کردن یک سبک زندگی سالم باید آن را مصرف کنید و مصرف آن به همراه مواد غذایی کم ارزش اگرچه سود چندانی برای شما نخواهد داشت، اما همچنان مفید است. در ادامه با برخی از فواید جالب توجه مصرف یک سیب در روز بیشتر آشنا می شویم.

تقویت هوش

پژوهشی که در سال 2006 انجام شد، نشان داد که مصرف سیب می تواند به تقویت مغز انسان و بهبود حافظه کمک کند. مصرف یک سیب در روز می تواند شما را از زوال عقل دور نگه دارد!

مفید برای روده

اگر با پروبیوتیک ها آشنا هستید، شاید درباره پریبیوتیک ها نیز چیزهایی شنیده باشید که برای حفظ سلامت روده انسان بسیار مفید هستند. پروبیوتیک ها باکتری های خوب هستند که در دستگاه گوارش انسان زندگی می کنند و پریبیوتیک ها در واقع این باکتری ها را تغذیه می کنند. سیب حاوی پکتین است که نوعی فیبر محسوب شده و به عنوان یک پریبیوتیک عمل می کند.

تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی قوی‌تر به معنای کاهش احتمال ابتلا به بیماری است. سرما خوردگی ها و ویروس ها شرایط خوشایندی را برای انسان رقم نمی زنند. سیب حاوی ویتامین C است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند. بدن نمی تواند ویتامین C تولید کند و به آنچه از رژیم غذایی دریافت می کند برای تامین این ماده مغذی وابسته است. در شرایطی که هنگام تفکر درباره ویتامین C بیشتر افراد به میوه های خانواده مرکبات فکر می کنند، اما مصرف یک سیب در روز نیز می تواند به تامین این ویتامین کمک کند.

مفید برای قلب

اگر تنها عطر و مزه خوب سیب برای شما کافی نیست تا این میوه را هر روز مصرف کنید، آگاهی از این که ممکن است به تقویت سلامت قلب کمک کند، شاید انگیزه بیشتری در شما ایجاد کند. فیبرها و آنتی اکسیدان های موجود در سیب می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند که خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد.

کاهش فشار خون

سیب منبع خوبی برای آنتی اکسیدان ها، از جمله فلاونوئیدها است که به عنوان مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE) عمل می کنند. این ترکیبات در کنار یک رژیم غذایی سالم می توانند به پیشگیری از پرفشاری خون کمک کنند. همچنین، سیب منبع خوبی برای پتاسیم است که عاملی کلیدی برای کاهش فشار خون محسوب می شود.

کاهش خطر دیابت

دفعه دیگر که هوس خوردن خوراکی های شیرین به سراغ شما آمد، مصرف یک سیب را مد نظر قرار دهید. برخی مطالعات نشان داده اند که این خوراکی شیرین می تواند به پیشگیری از دیابت نوع 2 کمک کند.

کاهش خطر سرطان

مصرف روزانه سیب می تواند به کاهش خطر سرطان کمک کند. به گفته موسسه پژوهش سرطان آمریکا، مواد شیمیایی گیاهی موجود در این میوه می تواند خطر ابتلا به سرطان های کولورکتال، پستان، و انواع مختلف سرطان دهان و گلو را کاهش دهد.

مفید برای استخوان ها

کلسیم تنها ماده مغذی نیست که استخوان های بدن شما برای حفظ سلامت و قدرت خود به آن نیاز دارند. ترکیبات ضد التهابی که می توانند تراکم استخوانی را با پیشگیری از بروز آسیب حفظ کنند، باید مورد توجه قرار بگیرند. مطالعات نشان داده اند که انواع مختلف میوه ها می توانند به تقویت سلامت استخوان ها کمک کنند. اما نتایج یک مطالعه با محوریت مصرف سیب نشان داد زنانی که به همراه وعده غذایی خود سیب، آب سیب، یا سس سیب مصرف می کردند، در مقایسه با زنانی که این کار را انجام نمی دادند، کلسیم کمتری از دست می دادند.

کمک به گوارش

میوه تازه سیب سرشار از فیبر است. مصرف سیب تازه مقدار قابل توجهی از این ماده مغذی ضروری را در اختیار بدن قرار می دهد. فیبر به بهبود گوارش انسان کمک می کند و همچنین خطر کلسترول بالا و دیگر مشکلات سلامت را کاهش می دهد.

کمک به دندان ها

سیب از خواص ضد باکتریایی برخوردار است که می تواند به پاکسازی طبیعی دندان ها کمک کند، اگرچه همچنان به مسواک زدن روزانه برای حفظ رعایت کامل بهداشت دهان و دندان نیازمند هستید. سیب می تواند به افزایش ترشح بزاق نیز کمک کند که به صورت طبیعی با باکتری های بد مبارزه می کند.

مفید برای پوست

سیب تازه می تواند به حفظ ظاهر جوان پوست کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در سیب که از طریق مبارزه با رادیکال های آزاد به کاهش خطر سرطان کمک می کنند، در پیشگیری از بروز چین و چروک و دیگر تغییرات مرتبط با افزایش سن در پوست نیز کمک می کنند. در واقع، هرچه سیب بیشتری مصرف کنید به حفظ شادابی و لطافت پوست بدن خود کمک می کنید.

نظرتان را ارسال کنید

ایجاد حساب کاربری جدید در ایمافایل

شما باعضویت درایمافایل؛ بلافاصله می توانید فایل های آموزشی وپژوهشی خودرابرای فروش عرضه کنید

عضویت در ایمافایل

نماد اعتماد، نشان ملی ، مجوزها و گواهینامه ها/با اطمینان از ایمافایل خرید کنید

logo-samandehi
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایمافایل است