هیچ انسانی اجازه بازدید از اینجا را ندارد !

1 0

دسته بندی: گوناگون بازدید: 1096 تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۱۳

جاهایی از کره زمین که اجازه رفتن به آنجا را ندارید

بسیاری از مکان ها در سراسر جهان هستند که هرگز از بازدیدکنندگان استقبال نمی کنند که معمولاً علت های مختلفی مثل مشکلات امنیتی، حفاظتی، جنگ و غیره دارد. در این قسمت از سرگرمی نمناک مکان هایی در دنیا که بازدید از آن ها ممنوع است را به شما معرفی خواهیم کرد.

مکان های ممنوعه

1. واله دو جاواری، در برزیل

این منطقه در برزیل قرار گرفته است و یکی از بزرگ ترین مناطق تروریستی در جهان می باشد. قبیله های بزرگی در این ناحیه قرار دارند و زندگی می کنند. ورودی این جنگل های بزرگ توسط دولت مسدود شده است که علت آن هم تامین امنیت افراد می باشد. افرادی که در این ناحیه هستند، هیچ ارتباطی با محیط بیرون ندارند و ممکن است برای افرادی که از آن جا بازدید می کنند، خطرناک باشند یا حتی بیماری انتقال دهند.

واله دو جاواری

2. منطقه غیر نظامی یا دی ام زد، در کره

این مکان بر عکس نامی که دارد، شاید بزرگ ترین منطقه نظامی در جهان محسوب شود که حد فاصل بین کره جنوبی و کره شمالی است و یک منطقه کاملا ممنوع می باشد. حتی مقامات رسمی هم اجازه بازدید از این مکان را ندارند.

3. سرزمین مار ها، در برزیل

این منطقه یکی از خطرناکترین و ممنوع ترین نواحی روی کره زمین است. این زمین با مار ها پر شده است. این مارها در این منطقه به دام افتاده اند و روز به روز تعداد آن ها افزایش پیدا می کند. به همین دلیل برای امنیت جان افراد، بازدید از آن را ممنوع کرده اند.

4. مژگوریه، در روسیه

این منطقه به طور کامل برای بازدیدکنندگان ممنوع است و معمولاً تجهیرات و سلاح های نظامی روسیه در این ناحیه نگهداری می شود و هیچکس هم حق ندارد از آن بازدید کند.

5. جزیره سنتینل شمالی

اگر خبر های اخیر را مطالعه کرده باشید ، احتمالاً نام این جزیره را شنیده اید. یک مرد آمریکایی در سال 2018 توسط بعضی از قبیله های این ناحیه به قتل رسید. به همین دلیل از آن به بعد کسی حق ندارد وارد این ناحیه شود. مردم این جزیره معمولاً با نواحی دیگر هیچ ارتباطی ندارند.

جزیره سنتینل شمالی

6. منطقه zone Rogue، در فرانسه

این منطقه هم یکی از محدود ترین مناطق دنیا می باشد که در شمال شرق فرانسه قرار گرفته است. ممنوعیت ها برای ورود به این ناحیه بعد از جنگ جهانی اول ایجاد شد . این منطقه از جنگ جهانی اول آسیب بسیار زیادی دیده بود. هنوز بقایای اجساد انسانی و حیوانی در آن باقی مانده است و بسیاری از سلاح های منفجر نشده ، هنوز در آب و زمین این ناحیه موجود هستند.

7. غار آلتامیرا، در اسپانیا

این غار در نزدیکی ناحیه ای مشهور در اسپانیا قرار گرفته است. بعضی از نقاشی های معروف از گذشته باعث شهرت این ناحیه می باشد. ورودی این غار از سال 1977 بسته شد . علت آن هم آسیب هایی بود که توسط بازدیدکنندگان به آن وارد شده بود.

8. خزانه جهانی بذر سوالبارد، در نروژ

این ناحیه برای محافظت از سلامت گیاهانی که در داخل کشور وجود دارد ، برای بازدیدکنندگان ممنوع است و هیچ کس حق ورود به آن جا را ندارد.

خزانه جهانی بذر سوالبارد

9. پاین گپ ، در استرالیا

این ناحیه در استرالیا یکی دیگر از مناطق ممنوعه جهان می باشد . علت آن هم نظامی بودن آن است که توسط آژانس های معتبر آمریکایی محافظت می شود.

10. جزیره مردگان، در آمریکا

این جزیره یکی دیگر از مناطق ممنوعه در کارولینا می باشد که هزاران نوع میمون در آن زندگی می کنند. میمون های این منطقه مبتلا به ویروس هرپس B هستند. به همین دلیل این ناحیه حفاظت شده است تا هیچ کس را آلوده نکند.

11. جزیره فارالون ، در سانفرانسیسکو

جزیره فارالون در آمریکا جزیره ای است که در آن تعداد زیادی از گونه های مختلف حیوانی زندگی می کنند . تقریبا 30 مایل با کالیفرنیا فاصله دارد. ورود بازدیدکنندگان برای حفظ جان حیات وحش به این ناحیه ممنوع است.

12. جزایر هرد و مک دونالد، در استرالیا

این جزیره هم جزء مناطق ممنوعه محسوب می شود که به شدت از آن جا محافظت می گردد. فردی که می خواهد به این ناحیه وارد شود ، باید مجوز رسمی داشته باشد . علت آن هم این است که پرندگان، پنگوئن ها و دیگر انواع حیوانات بتوانند در این ناحیه به راحتی زندگی کنند.

جزایر ممنوعه استرالیا

13. جزیره برادر شمالی ، در آمریکا

این جزیره گذشته تلخی داشته است و در نیویورک واقع شده و هم اکنون در آن زندگی نمی کنند. در سال های گذشته به دلیل بیماری تب تیفوئید قرنطینه شد. بعد از آن نیز مردم آن به اعتیاد به دارو مبتلا شدند. اکنون این ناحیه خالی از وجود هر انسانی است و فقط پرندگان در آن زندگی می کنند.

14. غار لاسکو، در فرانسه

دیوار های این غار نقاشی های بسیار ارزشمندی از گذشته دارند. بازدید از این غار از سال 1963 ممنوع اعلام شد زیرا ورود توریستان به این ناحیه باعث ایجاد رشد میکروب ها و قارچ ها شده بود.

15. موزه جینگ سو، در چین

این موزه جزء یکی از مناطق ممنوعه در جهان می باشد. البته خود بومیان و مردم چین اجازه دارند وارد این ناحیه شوند اما هیچ فرد خارجی اجازه ورود به این منطقه را ندارند . علت آن هم محافظت از رازهای دولت و مردم چین است که نمی خواهند کسی به اسناد سلاح ها و تجهیزات آن ها پی ببرد.

16. اتاق 39، در کره شمالی

اتاق 39 در کره شمالی یکی از مناطق امنیتی این کشور محسوب می شود که در یک ساختمان واقع شده است و هیچ بازدید کننده محلی و غیر محلی حق ورود به آن را ندارد.

17 صحرای ومرا ، در استرالیا

این ناحیه یک منطقه نظامی در جنوب استرالیا است و ورود به آن کاملاً ممنوع است و افراد زیادی مامور حفظ امنیت و حفاظت از این ناحیه هستند. تقریباً 122 هزار کیلومتر مربع است و از سال 1947 ورود به آن ممنوع شد.

18. جزیره پووجلیا

این جزیره کوچک تاریخ بسیار ترسناکی دارد. مدت زمانی این ناحیه قرنطینه اعلام شده بود و بیمارستان های روانی در آن تاسیس می شد . البته ورود به این ناحیه اکنون برای همگان کاملا ممنوع است.

جزیره ممنوعه پووجلیا

19. معبد ایسه گراند شرین ، در ژاپن

این ناحیه در کشور ژاپن قرار گرفته است که بازدید عمومی از آن ممنوع می باشد . فقط خانواده شاهنشاهی حق دارند که از آن بازدید کنند . اطراف آن تقریبا چهار لایه فنس چوبی قرار گرفته است که هیچ کس توان ورود به آن را ندارد.

20. جزیره سورتسی، در ایسلند

این جزیره یکی از جدیدترین جزیره ها در ایسلند است که تحت انفجار آتشفشان قرار گرفته است که در سال 2008 اعلام شد یکی از میراث جهانی یونسکو است . فقط تعداد کمی از دانشمندان حق بازدید از این جزیره را دارند . علت آن هم حفظ محیط زیست در این ناحیه می باشد .

21. جزیره آلباتروس، در استرالیا

این جزیره مکانی برای بزرگ ترین پرنده های دنیا است و 40 درصد جمعیت پرندگان در این جزیره زندگی می کنند. حضور بازدیدکنندگان به این ناحیه ممنوع است ، زیرا هیچ انسانی حق ندارد وارد قلمرو این پرندگان شود.

22. فورت ناکس، در آمریکا

فورت ناکس در آمریکا یک منطقه نظامی است که در آن طلا و چیز های با ارزشمند دیگر قرار گرفته است. به همین دلیل یک منطقه حفاظت شده می باشد و تقریباً 30 هزار سرباز از این ناحیه محافظت می کنند.

مکان های ممنوعه آمریکا

23. متروی دو، در روسیه

مترو شماره 2 یکی از سیستم های متروی زیرزمینی حفاظت شده در مسکو می باشد. علت آن هم هنوز مشخص نیست و خود مردم روسیه نمی دانند که چرا ورود به این خط مترو ممنوع است.

24. جزیره ناسا ، در کارائیب

این جزیره متعلق به ایالت متحده آمریکا است. این جزیره یکی دیگر از مناطقی است که هیچ انسان عادی حق ورود به آن را ندارد. علت آن هم محافظت از این جزیره است؛ مگر این که چندین دانشمند برای تحقیقات علمی وارد آن شوند.

25. انبار سری کوکا کولا، در آمریکا

انبار سری کوکاکولا در آمریکا صدها سال است که به یک راز سر به مهر تبدیل شده است و هنوز هیچ کس نمی داند که چرا ورود به آن ممنوع است. بعضی از افراد معتقدند که در این انبار فرمول های سری و محرمانه برای تولید کوکاکولای اصل وجود دارد که هیچ کس نباید از آن باخبر شود.

26. خلیج مایا، در تایلند

این منطقه ساحل بسیار معروفی دارد و در گذشته فیلم های زیادی در این ناحیه ضبط شده است اما در سال 2018 مسئولین تایلندی ورود عموم را به این ناحیه ممنوع اعلام کردند ؛ تا بتوانند از اکوسیستم آن حفاظت کنند.

27. نیروی هوایی سلطنتی، در انگلستان

شاید از دور این منطقه زمینی پر از توپ های بزرگ گلف باشد اما اینجا نیروی هوای سلطنتی در انگلستان است. ورود به این نیرو هوایی در سال 2006 ممنوع اعلام شد و برای ورود به آن مجازات تعیین شد . علت آن هم حمایت و محافظت از سرویس های اطلاعاتی و حفاظتی کشور است.

28. مرکز دیتای گوگل، در آمریکا

مرکز دیتای گوگل در آمریکا اطلاعات خود را در این ناحیه حفاظت می کند. همه مراکز دیتای گوگل دارای مکان های امنیتی هستند و بازدیدکنندگان حق ورود به این ناحیه را ندارند. علت آن هم محافظت از اطلاعات سری کشور است.

مکان های مخفی آمریکا

29. تخت ملکه، در بریتانیا و انگلستان

قلعه بکینگهام همیشه جزء بزرگترین دیدنی های دنیا محسوب می شود اما داخل آن تخت خواب ملکه وجود دارد که هیچ کس حق بازدید از آن را ندارد. در سال 1982 مردی وارد این اتاق شد و این تخت را شکست . از آن به بعد از ورود به این ناحیه ممنوع اعلام شد.

30. غار شووه، در فرانسه

این ناحیه در جنوب فرانسه قرار گرفته است و بزرگ ترین نقاشی های تاریخی در دیواره آن حکاکی شده است. این غار در سال 1994 برای بازدید عموم ممنوع اعلام شد. علت آن هم این است که بازدیدکنندگان به آثار تاریخی موجود در آن صدمه ای وارد نکنند.

ایجاد حساب کاربری جدید در ایمافایل

شما باعضویت درایمافایل؛ بلافاصله می توانید فایل های آموزشی وپژوهشی خودرابرای فروش عرضه کنید

عضویت در ایمافایل

نماد اعتماد، نشان ملی ، مجوزها و گواهینامه ها/با اطمینان از ایمافایل خرید کنید

logo-samandehi
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایمافایل است