گیاهی معجزه‌گر در درمان تب و سرفه

5 0

دسته بندی: گوناگون بازدید: 906 تاریخ: ۱۳۹۶/۱۰/۸

برای کاهش تب با اکالیپتوس باید 10 قطره روغن گیاهی اکالیپتوس را در آب بریزید و روزانه دو مرتبه با این محلول پاشویه کنید.

اکالیپتوس درخت بومی استرالیاست، ریشه‌ این درخت سه برابر وزن خود، آب جذب می‌کند؛ در این مطلب برخی از مهم‌ترین خواص این گیاه را بیان می‌کنیم.

تسکین درد مفاصل با اکالیپتوس

برای مقابله با دردهای مفاصل می‌توانید از روغن اکالیپتوس لیمویی استفاده کنید؛ برای این منظور باید 2 قطره روغن اکالیپتوس لیمویی را در چند قطره روغن گیاهی مانند روغن بادام حل کنید، سپس روزانه 2 تا سه مرتبه مفاصل دردناک را با آن ماساژ دهید.

درمان برونشیت و سرفه با اکالیپتوس

برای درمان برونشیت و سرفه‌ باید یک قاشق چای‌خوری برگ‌های خرد شده اکالیپتوس را 150 میلی لیتر آب جوش بریزید، سپس درپوشی را بر روی ظرف بگذارید و اجازه دهید که به مدت 15 دقیقه دَم بکشد. محلول را صاف کنید و روزانه سه تا چهار فنجان از این دَم‌کرده را (پس از غذا) میل کنید.

همچنین می‌توانید سه تا چهار قطره روغن اکالیپتوس را در مقدار کمی روغن بادام شیرین حل کنید و قفسه‌ سینه یا پشتتان را با آن ماساژ دهید. این کار را روزانه سه مرتبه و به مدت سه تا شش روز انجام دهید. زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 3 سال نباید از روغن اکالیپتوس استفاده کنند. پس از ماساژ حتماً دست‌هایتان را با دقت بشویید.

کاهش تب با اکالیپتوس

برای کاهش تب باید 10 تا 15 قطره روغن گیاهی اکالیپتوس را در صابون مایع یا پودر شیر بریزید و آن را داخل وان حمام بریزید، سپس روزانه یک مرتبه به مدت سه تا چهار روز با این آب استحمام کنید. همچنین می‌توانید 10 قطره روغن گیاهی اکالیپتوس را در آب بریزید و روزانه دو مرتبه با این محلول پاشویه کنید.

روش تهیه دمنوش اکالیپتوس

برای تهیه دمنوش اکالیپتوس باید یک قاشق چای‌خوری برگ های خرد شده اکالیپتوس را در 150 سی‌سی آب جوش بریزید و به مدت ۱۵ دقیقه آن را دَم کنید سپس محلول را صاف و روزانه 2 تا چهار فنجان از این دمنوش پس از غذا میل کنید.

برای استفاده استنشاقی از اکالیپتوس نیز باید پنج تا 10 قطره از روغن اکالیپتوس را با 2 لیوان آب جوش مخلوط و بخار آن را زیر یک حوله استنشاق کنید.

موارد منع مصرف اکالیپتوس

استفاده از اکالیپتوس در دوران بارداری یا شیردهی ممنوع است. مبتلایان به التهاب معده، روده یا مجرای صفرا نیز باید از مصرف عصاره برگ اکالیپتوس اجتناب کنند، همچنین مصرف این گیاه برای افرادی که ناراحتی کبدی دارند، مجاز نیست. استفاده از اکالیپتوس برای کودکان زیر 6 ماه توصیه نمی‌شود؛ مصرف زیاد عصاره این گیاه موجب انواع شکم درد و آسیب کبدی و کلیوی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرتان را ارسال کنید

ایجاد حساب کاربری جدید در ایمافایل

شما باعضویت درایمافایل؛ بلافاصله می توانید فایل های آموزشی وپژوهشی خودرابرای فروش عرضه کنید

عضویت در ایمافایل

نماد اعتماد، نشان ملی ، مجوزها و گواهینامه ها/با اطمینان از ایمافایل خرید کنید

logo-samandehi
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایمافایل است