ترفندهای کامپیوتری برای تایپ

1 0

دسته بندی: ترفندها بازدید: 374 تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۹

برای پیست کردن یک متن به عنوان plain text (متن ساده؛ بدون فرمت خاص) می توانید از کلیدهای میانبر Ctrl + Shift + V به جای Ctrl+V استاندارد استفاده کنید ( در مک Cmd+Shift+V). توجه داشته باشید که این پارامتر در همه برنامه ها (مانند ورود و اوت لوک) کار نمی کند، به همین دلیل چند گزینه جایگزین مانند Ctrl + Alt + V یا Ctrl+ Spacebar و یا دانلود Puretext و انتخاب یک Hot Key وجود دارد که می توانید استفاده کنید.
برای پاک کردن کل کلمات به جای پاک کردن تک تک حرف ها می توانید دکمه های Ctrl + Backspace را فشار دهید تا کل کاراکترهای کلمه ای که اشاره گر روی آن قرار دارد پاک شود.
برای انتقال مکان نما به ابتدای کلمه بعدی یا قبلی؛ جابجایی دستی مکان نما می تواند وقت گیر باشد. برای انتقال مکان نما به ابتدای کلمه قبلی از Ctrl و → استفاده کنید؛ برای انتقال مکان نما به ابتدای کلمه بعدی از Ctrl و ← استفاده کنید.
اگر به استفاده از ایموجی علاقه دارید باید بدانیم که سیستم های دسکتاپ هم مانند گوشی های هوشمند به طور بومی از ایموجی پشتیبانی می کنند. در ویندوز کلیدهای Windows Key + . و در مک Cmd + Control + Spacebar را فشار دهید. یک پنل ایموجی ظاهر می شود و می توانید از این پنل انتخاب داشته باشید.
برای اندیس گذاری در ورد می توانید از Ctrl+ = و برای توان از Ctrl + Shift + = استفاده کنید.
برای استفاده از کاراکترهای ویندوز می توانید در منوی استارت برای character map سرچ کنید و از نتایج ابزار اجرایی را انتخاب کنید. همه کاراکترهای قابل تصویر را می توانید در اینجا استفاده کنید و حتی می توانید از Alt + Numpad code برای بعد استفاده کنید. به عنوان مثال برای (€) می توانید از Alt + 0128 استفاده کنید.

ایجاد حساب کاربری جدید در ایمافایل

شما باعضویت درایمافایل؛ بلافاصله می توانید فایل های آموزشی وپژوهشی خودرابرای فروش عرضه کنید

عضویت در ایمافایل

نماد اعتماد، نشان ملی ، مجوزها و گواهینامه ها/با اطمینان از ایمافایل خرید کنید

logo-samandehi
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایمافایل است