میانبرهای صفحه کلید

2 0

دسته بندی: آموزش بازدید: 384 تاریخ: ۱۴۰۲/۸/۲۹

اگر می خواهید وقفه ای را که هنگام فشار دادن دکمه های Ctrl+Alt+Del رخ می دهد را دور بزنید و یک راست به Task Manager بروید از دکمه های Ctrl + Shift + Esc استفاده کنید.
کلیدهای میانبر Ctrl +Alt + Delete بسیار رایج بوده و تقریبا همه کاربران قدرتمند با آن آشنا هستند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که با استفاده از این کلیدها می توانید به منویی برای سوئیچ کردن بین اکانت ها؛ دسترسی به Task Manager ، تغییر پسورد، Lock کردن دسترسی پیدا کنید. در مک می توانید از کلیدهای میانبر Cmd + Shift + Esc استفاده کنید.
برای سوئیچ کردن بین پنجره های باز می توانید از کلیدهای Alt + Tab استفاده کنید (Alt + Shift + Tab به عقب می کند). این امر باعث می شود که جابجایی بین پنجره ها سریع و بدون زحمت باشد. در مک می توانید از میانبر Cmd+Tab استفاده کنید.
برای اضافه کردن کلید میانبر به برنامه ها می توانید روی آیکن برنامه مورد نظر خود کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. به سربرگ shortcut بروید و در فیلد shortcut key کلید میانبر مد نظر خود را وارد کنید.
برای بستن پنجره فعلی می توانید از دکمه های Alt+F4 استفاده کنید.
برای مینیمایز کردن پنجره باز پیش روی خود کافیست که دکمه های Windows + D را فشار دهید. لازم به ذکر است که Windows + M عملکرد مشابهی را ارائه می دهد اما امکان Undo کردن را نمی دهد؛ بنابراین استفاده از Windows + D رویکرد مطلوب تری است.
برای بستن پنجره یا سربرگ فعلی کلیدهای Ctrl+W را فشار دهید.
برای باز کردن پنجره System Information دکمه های Windows + Pause/Break را فشار دهید. در برخی از سیستم ها می توان با استفاده از دکمه Pause/Break به این پنجره دست پیدا کرد.
برای باز کردن برنامه هایی که در تسکبار پین کرده اید می توانید از کلیدهای Windows+ Number استفاده کنید. شما می توانید عدد متناظر با چینش برنامه ها در تسکبار (از چپ به راست) را وارذ کنید. برای مثال برای باز کردن فایل اکسپلورر کلید ویندوز و عدد 3 را وارد کنید.
شما از صفحه کلید خود می توانید برای استفاده از آیکن های تری (Tray) سیستم استفاده کنید. کلید Windows +B را فشار هید تا به طور خودکار منطقه تری سیستم انتخاب شود. حالا می توانید از کلیدهای جهت نما استفاده کنید و آیکن مد نظر خود را انتخاب کنید و با اینتر به ابزار دسترسی پیدا کنید.
برای فعال کردن کپی پیست در CMD ، پنجره Command Prompt را باز کنید؛ روی نوار بالایی برنامه کلیک راست کنید و Properties را انتخاب کنید. حالا گزینه QuickEdit mode را انتخاب و در نهایت دکمه OK را کلیک کنید. حالا می توانید متن را با کلیک چپ انتخاب کنید، برای کپی؛ کلید اینتر را فشار دهید و برای پیست کلیک راست کنید.

ایجاد حساب کاربری جدید در ایمافایل

شما باعضویت درایمافایل؛ بلافاصله می توانید فایل های آموزشی وپژوهشی خودرابرای فروش عرضه کنید

عضویت در ایمافایل

نماد اعتماد، نشان ملی ، مجوزها و گواهینامه ها/با اطمینان از ایمافایل خرید کنید

logo-samandehi
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به ایمافایل است